Search found 27 matches

by Klaus
Sunday 5. March 2023, 08:28
Forum: Strategiediskussionen
Topic: X tutorial (English)
Replies: 6
Views: 2974

Re: X tutorial (English)

Hi Rübennase,

maybe you should promote this article one more time on the extreme site, not sure all interested know about its existence.

Would be nice if you get a bit more feedback.

Cheers,
Klaus
by Klaus
Saturday 25. February 2023, 08:10
Forum: Strategiediskussionen
Topic: X tutorial (English)
Replies: 6
Views: 2974

Re: X tutorial (English)

of course i meant "... so i cant really..."
by Klaus
Saturday 25. February 2023, 08:04
Forum: Strategiediskussionen
Topic: X tutorial (English)
Replies: 6
Views: 2974

Re: X tutorial (English)

Hi Rübennase,

i, for some reason, never got into variants of str8t. probably cause i'm a purist. so i can really join this conversation.

but this tutorial seems to be great work, good job, ride on.

all the best to you and the whole Str8ts-community,
Klaus
by Klaus
Wednesday 21. December 2022, 16:34
Forum: English Str8ts forum
Topic: Solution/discussion of is.gd/4_days_left_2022_str8t
Replies: 6
Views: 2669

Re: Solution/discussion of is.gd/4_days_left_2022_str8t

no, this after basic elimination, 7 is still present at F3
by Klaus
Wednesday 21. December 2022, 15:48
Forum: English Str8ts forum
Topic: Solution/discussion of is.gd/4_days_left_2022_str8t
Replies: 6
Views: 2669

Re: Solution/discussion of is.gd/4_days_left_2022_str8t

Hi Rübennase,

i think there are two UR-considerations:

no 2 in CH1 because of A1

and

no 3 and no 6 in B5, C5, D5 and G5 because of UR in AF35.

after that a bunch of Settis/Fishes solves without any further problems.
by Klaus
Tuesday 12. March 2019, 19:12
Forum: Strategiediskussionen
Topic: Kleines Strategiehandbuch (in Englisch)
Replies: 10
Views: 74081

Re: Kleines Strategiehandbuch (in Englisch)

Hallo kodela, da im Compartment AB3 die 3 sicher ist (alle validen Lösungen enthalten die 3) ist 3 in D3 nicht möglich. Das Bild ist einfach bzgl. dieses Details nicht "durcheliminiert", und daher nicht ganz glücklich. Wäre 3 in D3 aus irgendeinem Grund möglich würde kein Swordfish vorlieg...
by Klaus
Wednesday 28. February 2018, 11:26
Forum: English Str8ts forum
Topic: Web based solver
Replies: 16
Views: 48312

Re: Web based solver

Hi C_L, not quite sure if i really understood what you are describing in your posts above. I never did any theoretical work on solution representation, searches, trees and so on. Did it all on my own from scratch. (by the way, do things like mMemory or pProblem have a special meaning or is it just a...
by Klaus
Saturday 20. January 2018, 16:54
Forum: Strategiediskussionen
Topic: Solver programmieren
Replies: 31
Views: 54210

Re: Solver programmieren

Hallo Robo, ich denke schon, dass ich mittlerweile einigermaßen die Bedienung deines Solvers verstanden habe. Und natürlich sagt der Lösungsbaum etwas über Länge und Schwierigkeit aus (obwohl es, wenns etwas rauf und runter geht, nich immer ganz leicht ist die Wege zu verfolgen). Aber der Hauptpunkt...
by Klaus
Saturday 20. January 2018, 10:30
Forum: Strategiediskussionen
Topic: Solver programmieren
Replies: 31
Views: 54210

Re: Solver programmieren

Hi Robo,

ja, geniales Ding vom Entdecker der KnightJumps. Sehr interessant zu untersuchen, vor allem auch ohne die 8 als Vorgabe, zähes Luder.

Schönes Wochenende,
Klaus
by Klaus
Saturday 20. January 2018, 10:08
Forum: Strategiediskussionen
Topic: Solver programmieren
Replies: 31
Views: 54210

Re: Solver programmieren

Hallo Robo, nochmals, ich hab das nicht als Kritik gemeint. Ich bin ein old-fashioned-guy. Bei einem Tool möchte ich klare Steuerelemente um dem Tool zu sagen was es wann tun soll. Hyperaktive Oberflächen sind nich so mein Ding. Aber das ist nur mein Geschmack, und man kann das selbstverständlich au...